مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 17:102023-01-05اقتصادي

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای مسجد جامع اردستان 


مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان گفت: با توجه به شاخص بودن مسجد جامع اردستان که به عنوان اولین مسجد جامع دوطبقه جهان اسلام مطرح است از محل اعتبارات ملی 10 میلیارد ریال اعتبار برای حفظ و مرمت آن در نظر گرفته خواهد شد.

- علیرضا ایزدی، امروز(پنجشنبه، 15 دی) در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی شهرستان اردستان، اظهار کرد: اردستان یکی از شهرستان های با ارزش در حوزه های فرهنگی و ابنیه های تاریخی در نقاط مختلف آن است که تلاش خواهیم کرد با افزایش اعتبارات ملی و استانی برای اردستان نگاهمان را نسبت به آثار و ابنیه های تاریخی این شهرستان تغییر دهیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت ثبت جهانی مسجد جامع اردستان، افزود: مسجد جامع اردستان شاخص ترین بنای شهرستان و از هویت های اصلی اردستان است اما ثبت جهانی آثار تابع یک سری ضوابط و مقررات است که این دستورات طولانی مدت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه برنامه ریزی برای برطرف کردن مشکلات تملکی، مرمتی، احیای بافت های تاریخی و آثار واجد شرایط ثبت جهانی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی است، اضافه کرد: مسجد جامع اردستان در این زمینه از قابلیت بالایی برخودار است و تملک فضاهای پیرامون این بنای تاریخی در دستور کار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای مسجد جامع اردستان 

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای مسجد جامع اردستان